کاربرد لیزر صنعتی در صنایع نظامی

برش لیزری قطعات در صنایع نظامی

برش لیزری قطعات در صنایع نظامی با وجود این دنیای تکنولوژی ، با سرعت بالایی در حال پیشرفت می باشد و تولید کنندگان در صنایع مختلف برای اینکه هماهنگ با تکنولوژی روز و نیاز روز به دنبال راه های مناسب برای تولیدات خود می باشند.

این تغییرات و پیشرفت در تکنولوژی باعث شده تولید کنندگان برای همسو شدن با این جریان هزینه های بالایی را صرف این مسئله کنند.

صنایع ساخت تسهیلات نظامی و دفاعی از این جریان مستثنی نیستند.

در سراسر جهان بودجه های کلانی برای یافتن شیوه های نوین ساخت تسهیلات نظامی و دفاعی اختصاص داده شده و ساخت این قطعات و محصولات بیش از پیش چالش برانگیز و حساس می باشد.

امروزه فناوری لیزر کمک شایانی به تولیدات در صنایع نظامی و دفاعی کرده است.

با استفاده از این فناوری ، هزینه های اجرای فرایند برش و تولید قطعات به میزان زیادی کاهش یافته همچنین ، در زمان انجام این فرایند نیز صرفه جویی می شود.

لیزر، با ارائه سیستم و تجهیزاتی با کیفیت در ساخت قطعات مورد نیاز برای وسایل زرهی ، هواپیماهای نظامی ، زیر دریایی های هسته ای و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

برش لیزری قطعات

برش لیزری قطعات در صنایع نظامی و انواع مواد پر کاربرد در این فرایند عبارت هستند از :

  • انواع فولاد خفیف ، قوی ، ضد زنگ و گالوانیزه
  • تیتانیوم و انواع آلیاژ فلز نیکل و آهن
  • سرامیک ، پلاستیک و اکریلیک
  • لاستیک ، فوم و پارچه
  • انواع مواد و آلیاژهای غیر آهنی

مزایای استفاده از برش لیزری در صنایع نظامی و دفاعی

تولیدات صنایع نظامی که شامل سلاح های سرد ، سلاح های گرم ، قطعات و تجهیزات نظامی می باشد باید به شکلی بسیار دقیق تولید شود از این رو با استفاده از دستگاه برش لیزری و حک لیزری ، ساخت قطعات و تجهیزات نظامی مختلف مانند چاقو ، سلاح گرم ، قطعات هلیکوپتر، وسایل نقلیه نظامی ، چراغ قوه و دیگر تجهیزات تاکتیکی و حک آرم و نشانه ی مخصوص بر روی آن ها به سهولت انجام می شود.

از مزایای این روش می توان به اجرای فرایند دقیق و ظریف برش لیزری ، تعمیر و نگه داری قطعات آسان و بدون مشکل ، فرایندی مقاوم در برابر تغییر شرایط محیطی و همچنین سرعت بالای فرایند برش و قابلیت تولید انواع شکل های پیچیده اشاره کرد.

کاربردهای برش لیزری قطعات در صنایع نظامی و دفاعی
کاربردهای برش لیزری قطعات در صنایع نظامی

با توجه به نیاز روز افزون صنعت نظامی به برش لیزری قطعات نظامی ، فناوری لیزر در طیف گسترده ای از برنامه های دفاعی و نظامی کاربرد پیدا کرده است.

فولاد مرغوب ، بهترین گزینه برای ساخت قطعات و قسمت های مختلف وسایل نقلیه نظامی مانند جیپ ، تانک ، حمل و نقل زرهی ، کامیون و هواپیما می باشد.

تولید کنندگان در این صنعت به شدت به دنبال استفاده از روشی می باشند که در کمترین زمان بهترین نتیجه را فراهم آورد.

لیزر با سرعت بالا و همچنین دقتی بی نظیر انواع قطعات نظامی را برش و یا حک زده و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود .

تولید انواع سلاح در صنایع نظامی بسیار کار حساس و لازمه ی آن مهارت در ساخت می باشد.

برش لیزری گزینه ای ایده آلی برای تولید انواع سلاح می باشد.

عملکرد صحیح و ضرورت درجه اعتماد بالا به تجهیزات و قطعات نظامی را می توان از جمله مهم ترین عواملی دانست که تولیدکنندگان را به سمت استفاده از لیزر سوق داده است.

تمام موادی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند مورد آزمایش های بسیاری قرار گرفته تا از میزان استحکام و انعطاف آن اطمینان حاصل شود.

بازدیدها: 31


PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com