بررسی عوامل مهم در تعیین قیمت میلگرد

قیمت میلگرد | قیمت میلگرد آجدار

در هر برهه ی زمانی به دلایلی همچون افزایش قیمت سکه و ارز، قیمت میلگرد و آهن آلات نیز دستخوش تغییرات قرار گرفته و میزان تقاضا نیز تغییر می کند. با فرا رسیدن فصل سرما و بارش های پی درپی این روزها قیمت روز میلگرد نیز دچار افت محسوسی شده است.

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد بر اساس انواع مختلف آن این روزها دستخوش نوسانات بسیاری بوده است. تغییرات در قیمت روز میلگرد دلایل مختلفی دارد که در این مطلب سعی خواهیم کرد آن ها را بیشتر مورد واکاوی قرار دهیم. با نزدیک شدن به فصل سرما و بارش های فراوان مسلماً تقاضا برای این فولاد کاهش یافته است. به عنوان مثال در روزهای گذشته قیمت میلگرد سایز 12 کارخانه ذوب آهن اصفهان از عدد 2425 به 2450 تغییر یافته و این روند افزایش تنها در چند روز مشاهده و سپس کاهش یافته است.

 یادآور شویم که رشد صعودی قیمت میلگرد آجدار حالت صعودی و نزولی داشته و سپس در یک مقدار مشخص ثابت شده است. کارشناسان دلایل بسیاری را برای تغییر قیمت این فولاد عنوان نموده اند که شاید قیمت دلار یکی از دلایل اصلی آن به شمار آید. جالب است بدانید که این نوسانات در قیمت آهن آلات نیز تأثیر به سزایی داشته به طوری که در بازار افت قیمت ها مشاهده شده است. بهبود قیمت میلگرد با توجه به معاملاتی است که در بازار بورس کالا با آن مواجه می شویم و نشان از بهبود این معاملات داشته و همچنان نیز در حال تغییر و نوسان می باشد.

خوب است بخوانید: جدول وزنی میلگرد

قیمت میلگرد بر اساس آب و هوا

از مهم ترین دلایلی که قیمت آهن و میلگرد را تحت تأثیر خود قرار می دهد، شرایط جوی است چرا که این موضوع می تواند میزان تقاضا را درگیر نماید. این روزها با مراجعه به نمودار قیمت میلگرد با موارد متفاوتی مواجه می شوید که یکی از دلایل آن افزایش بارندگی و نزدیک شدن به فصل سرما می باشد.

 میزان تقاضا برای خرید انواع میلگرد با توجه به بارش های کنونی کاهش یافته است و این موضوع بر روی قیمت این فولاد تأثیر به سزایی داشته است. یادآور شویم که کاهش تقاضا و قیمت ها در حد صعودی نبوده و حالت متوسط را به خود گرفته است. به جز شرایط جوی داخل کشور، عوامل دیگری نیز قیمت این فولاد را تحت تأثیر قرار می دهند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

از قیمت آهن اطلاع پیدا کنید.

دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت میلگرد

از عوامل تأثیرگذار دیگر در تعیین قیمت میلگرد معاملاتی است که در دنیا برای وارد یا صادر کردن آهن آلات انجام می گیرد. این روزها خبر افزایش قیمت آهن آلات در معاملات جهانی باعث شده است که قیمت روز میلگرد نیز دستخوش تغییرات قرار گیرد و در برخی روزها روند کاهشی یا ثبات به خود ببیند. در کنار این عامل می توان به تأثیر نرخ شمش در میزان قیمت میلگرد اشاره داشت.

 زمانی که قیمت شمش وارداتی کاهش می یابد و میزان تقاضا حالت نزولی می گیرد، در نتیجه قیمت روز میلگرد نیز با نوسانی روبه رو می شود. با توجه به این موضوع می توان کاهش تقاضا در چند هفته ی اخیر برای انواع میلگرد را دلیلی بر افت قیمت این کالا برشمرد به طوری که طبق گزارشات بدست آمده، میلگرد دویست تا سیصد تومان افت قیمت داشته است. برای آهن نیز افت قیمت سیصد تومانی گزارش شده است. با مراجعه به نمودار قیمت میلگرد متوجه خواهید شد که در چند روز اخیر میلگردهای شاخه آجدار با افت قیمت معامله شده اند.

تولیدکنندگان میلگرد

-کارخانه میلگرد شاهرود یکی از تولیدکنندگان میلگرد فولادی است که از سال 1380 شروع به کار کرده است. این کارخانه برای تولید با کیفیت و مناسب از تجهیزات و ماشین آلات تولیدی شرکت های خارجی مثل آلمان و ایتالیا استفاده می کند. همین امر در قیمت میلگرد شاهرود تاثیر بسزایی داشته است.

– مجتمع تولیدی شاهین بناب تولید کننده یکی از با کیفیت ترین میلگردها در صنعت ساخت و ساز است. این مجتمع پس از پشت سر گذاشتن پاره از مشکلات از سال 1396 دوباره فعالیت خود را با پشتکار و جدیت فراوان شروع کرد. و با راه اندازی چند خط نورد جدید به تولید محصولات پرداخت. برای دریافت به روز قیمت میلگرد بناب در کانال تلگرام جهان آهن عضو شوید.

-مجتمع فولاد خراسان یکی دیگر از تولید کنندگان میلگرد هست. میلگرد فولاد خراسان که به نام میلگرد نیشابور شهرت دارد با پیشرفته ترین تکنولوژی های موجود  در این زمینه تولید و به بازار عرضه می شود. نمودار ها نشان می دهد که قیمت میلگرد نیشابور نسبت به قیمت میلگردهای دیگر تولید کنندگان در رده متوسط قرار دارد. این میلگرد در بازار شمال شرقی کشور متقاضیان زیادی دارد.

-مجتمع فولاد آذربایجان میانه یکی دیگر از تولیدکنندگان میلگرد در شمال غربی کشور است. این کارخانه به دلیل نزدیک بودن به خط راه آهن سراسری و اتصال به شبکه راه های بین اللملی  توانست بازار خود را در بین کشورهای همسایه باز کند. برای دریافت قیمت میلگرد میانه تماس بگیرید.

با خدمات جهان آهن آشنا شوید.

 

بازدیدها: 82


PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com