بازار آهن را چگونه می‌بینید ؟

پیش بین آینده بازار آهن

آنچه که تجربه و رفتار بازار نشان داده و دیده اید و همراه با شما تجربه کرده‌ایم؛ متاسفانه چه ناظر و ناظم بازار موافق روند فعلی باشد چه مخالف؛ چه مردم و مصرف کننده این روزها ناراحت و نگران باشد چه نباشد.

داستان زندگی ما و شما در کشور اینطور تعریف شده که ظاهرا چشم فعالان بازار فولاد به نوسانات نرخ ارز بازار آزاد به خصوص “اسکناس ارز” دوخته شده بطوریکه با استدلال منطقی یا بدون استدلال منطقی.

با ترس از نظارت ها یا بدون آن؛ اینطور که می بینیم و می بینید ظاهرا فقط و فقط پیچ تنظیم نرخ فروش کالای تولیدی یا در اختیار اینها متصل به نوسانات بازار ارز است …

البته این موضوع از یک سو و از دید اینها به نوسانات نرخ فروش کالای صادراتی آنها در بازارهای جهانی برمیگردد.

چراکه وقتیکه نرخ ارز بالا می رود؛ بطور طبیعی نرخ فروش محصول صادراتی اینها هم بالا میرود و لذا توقع دارند در بازار داخلی هم بالاتر بفروشند؛.

در حالیکه مردم برای تامین محصولات تولید داخلی مورد نیاز خود انتظار اعمال نوسانات ارز در سبد معیشتی خود را ندارند و این داستان تازگی نداشته و ندارد.

به عقیده ما تنها راه حل ممکن برای رهایی از نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی سهمیه بندی برای جواز ساخت و فعال نمودن مجدد تعاونی هاست.

که آن هم مشکلات و اما و اگرهای خودش را دارد؛ بطور کلی ساز و کار بورس کالا منفک از نوسانات جهانی بی معنی و تعریف نشده است.

تا وقتی که بورس کالا فعالیت کند؛ چشم بازار نمیتواند به نوسانات نرخ ارز و نرخ جهانی نباشد و این یک اصل بدیهی برای بازار دیده میشود که امکان تعریف دیگری برای ان وجود ندارد مگر کل سیستم توزیع تغییر پیدا کرده و همان بحث فعالیت تعاونی ها در زمان جنگ مجددا تعریف شود …

لذا بنا بر استدلال ارایه شده که البته چه مورد رضایت ما و شما باشد چه نباشد؛ پاسخ سوال مخاطب محترم را به ناچار می‌بایست در بازار ارز دنبال کرد …

مجبور هستیم برویم سراغ نوسانات نرخ ارز بازار آزاد تا ببینیم تکلیف ما برای امروز یا نهایتا روز بعد چه میشود.

( چشم انداز دو روز بعد بازار ارز در شرایط فعلی علیرغم وعده مسئولان؛ برای مردم قابل پیشبینی و قابل اتکاء نیست متاسفانه … )

اما تحولات ارز آزاد را از کجا می‌شود درست متوجه شد ؟! در ابتدا باید دلالان بازار ارز و کانال های اطلاع رسانی اینها در خصوص اطلاع رسانی بازار ارز را می بایست رها نمود؛ در حالیکه یک چشم‌ به تابلوی صرافی ملی دوخته شده؛ یک چشم دیگر برای کشف نرخ واقعی اسکناس ارز می‌تواند به تابلوی نرخ اتحادیه بازار طلا محدود شود …

نرخ واقعی ارز

در شرایطی که انس جهانی طلا ثابت باشد؛ نوسانات نرخ بازار داخلی طلا به وضوح نرخ واقعی ارز را به تصویر میکشد.

بطوریکه می توان برابری این نرخ با نرخ تابلوی صرافی ملی را محک زده و به یک نتایج ابتدایی تحولات بازار ارز دست یافت ‌تا شاید از این طریق بتوان به چشم انداز یک روزه بازار فولاد اتکاء کرد.

اگر از چشم انداز امروز بازار سوال کنید؛ جواب ما بنا بر مکانیزم تعریف شده فوق در خصوص بازار فولاد با توجه به شنیده ها از اتحادیه طلا فروشان تهران.

همین قدر میتوان اظهار نظر نمود که سمت و سوی “نرخ جهانی فولاد” و همچنین ” نوسانات ارز بازار طلا” سیگنالهای مطابق با انتظار برای مصرف کننده نهایی را ساتع نمی‌کنند.

از دید عرضه کننده و تولیدکننده اما ظاهرا و فعلا روند مطلوب اینهاست …

مجددا تاکید می شود این مکانیزمی که این روزها بازار سوارش شده ربطی به این موضوع ندارد که مورد رضایت عموم مردم باشد یا نباشد متاسفانه فعلا همین است که هست که اگر نیست؛ مدیران ارشد اقتصادی کشور خلاف این موضوع را در عمل و در بازار پیش روی ما ثابت کنند تا ببینیم و باور کنیم .

تا چه پیش آید …

بازدیدها: 10


PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com