ساخت سازه فولادی

سازه فولادی | ساخت سازه | آهن | میلگرد

در این مقاله مراحل ساخت سازه فولادی مورد بررسی قرار گرفته شده است. ساخت سازه های فولادی  شامل احداث پی ها، ستون ها، تیرها و طبقات است.

عناصر سازنده سازه فولادی

مراحل ساخت سازه فولادی به شرح زیر است:

  • ساخت پی سازه قاب فولادی
  • ساخت ستون های فولادی
  • نصب میله های فولادی
  • ساخت طبقات مورد نظر در ساختار ساختار قاب فولادی

ساخت پی سازه قاب فولادی

سازه فولادی با ساختن بنیاد آن آغاز می شود. به طور کلی، نوع پایه مورد نیاز برای ساختار داده شده بر اساس ظرفیت باربری خاک است.بررسی خاک از اکتشافات سطحی و زیرزمینی برای ارزیابی شرایط خاک که بر اساس ساختار قاب فولادی است، استفاده می شود. به عنوان مثال، هنگامی که بارهای متوسط یا پایین اعمال می شود، توصیه می شود که از بتونه های بتونی تقویت شده یا پایه نوار استفاده شود. این نوع بنیاد بارهای بار را به خاک منتقل می کند تا بارهای باربری را پشتیبانی کند.

ساخت ستون های فولادی

گام بعدی ساخت قاب فولادی، قرار دادن ستون های فولادی است. بخش فولاد بر اساس بار تحمیل شده مشخص شده است. انواع مختلفی از ستون های فولادی برای انتخاب وجود دارد و این ستون های فولادی به طور معمول در پیش تولید می شوند. مهمترین نقطه نصب ستون اتصال بین بنیاد و ستون و تقسیم بین ستون است.

با توجه به پایه و اساس اتصالات ستون، صفحات پایه به انتهای ستون جوش داده می شوند. شکل مورد نظر در شکل پایه و مربع مستطیلی است. باید بدانید که شکل مورد نظر در شکل پایه، مستطیل شکل و شکل مربع است؛ زیرا این صفحات بزرگترین فاصله بین پیچ ها را که مطلوب است، فراهم می کنند.

ساخت تیرهای فولادی

بخش های پرتوی پیش ساخته مختلفی در ساختار قاب فولادی چند طبقه استفاده می شود. پرتوها بارها از کف و سقف به ستونها منتقل می‌شوند. اعضای فولاد می توانند تا 18 متر فاصله داشته باشند، اما دامنه وسیعی از ستون های فولادی فولادی از 3 متر تا 9 متر است. در حالی که ستون های فولادی نصب می شوند، ستون به اتصال پرتو و پرتو به اتصال پرتو مواجه می شوند. انواع مختلفی از ستون برای اتصال پرتو وجود دارد که براساس نوع بارهای اعمال شده روی ستون به ستون پرتو انتخاب می شوند.

به عنوان مثال، اگر مفصل فقط به بارهای عمودی اعمال شود، اتصالات ساده استفاده می شود. پانل انعطاف پذیر، ورق برش و دو شاخه زاویه نمونه هایی از اتصالات ساده است.

مقاله میلگرد آجدار را بخوانید.

سیستم های طبقه مورد استفاده در ساخت سازه های فلزی فولاد

انواع مختلفی از سیستم های طبقه ای وجود دارد که می تواند در ساختار ساختار قاب فولادی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان پرتوهایی نصب شده، کف ها معمولا نصب می شوند.

نه تنها سیستم های طبقه ای از بارهای عمودی اعمال می کنند، بلکه آنها نیز مانند دیافراگم ها عمل می کنند و از طریق استفاده از اتصال دهنده ها مقاومت می کنند.

نمونه هایی از سیستم های کف شامل تیرهای کامپوزیتی کوتاه مدت و اسلب با پوشش فلزی، Slimdek، تیرهای ترکیبی کامپوزیتی با اسلب و کفپوش فولادی، تیرهای Slimflor با واحدهای بتنی پیش ساخته، تیرهای کامپوزیتی Long-span و اسلب با پوشش فلزی، تیرهای کامپوزیتی با بتن پیش ساخته واحد ها و پرتوهای غیر کامپوزیت با واحدهای بتنی پیش ساخته.

قیمت آهن را بدانید.

بازدیدها: 41


PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com